مقدمه

دنیاازجهات مختلف درمعرض تحول ودگرگونی شگفت آوری قرارگرفته است.حجم

دانش بشربه مقیاس وسیعی افزایش یافته است وابداعات جدیدی درزمینه علوم

وفنون به وجود آمده است.نهادهای آموزشی ناگزیرندکه متناسب باتحولات علمی

 و فنی واجتماعی دربرنامه  هاوفعالیتهای آموزشی خود تجدید نظرکرده، بااعمال 

اصلاحات وقبول نوآوریها، خود رابا تحولات عصرهمگام سازندتابه این ترتیب وظیفه

 اصلی خودکه تربیت نیروی انسانی است به گونه ای شایسته انجام دهند.

    برنامه ریزی برای اصلاح ونوآوری آموزشی

برنامه ریزی برای اصلاح ونوآوری شکل خاصی ازبرنامه ریزی است.که براساس آن

مطالعه برای اعمال اصلاحات وتدوین طرحهای اصلاحی و نوآورانه صورت می گیرد  

ونحوه اجرا و ارزشیابی طرحهای اصلاحی تعیین می شود. این نوع برنامه ریزی خود

دارای مراحلی است که به اختصاربیان می شود.

 - توجیه وتبیین ضرورت اصلاح

-تعیین قلمرواصلاح ونوآوری

-ایجاد تشکیلات سازمانی

-انجام مطالعه وتحقیق

-تهیه مقدماتی طرح

-نظرخواهی ازگروههای ذی ربطءذی صلاح وذی نفع

-اجرای آزمایشی

-اجرای سراسری

    نتیجه گیری :درنتیجه برنامه ریزان آموزشی موظف اندباارزیابی نظام آموزشی وشناخت جنبه هایی ازنظام آموزشی که نیازمند اصلاح است برنامه ریزی برای اصلاح ونوآوری  را انجام دهند.

     منبع:

محسن پور،بهرام.مبانی برنامه ریزی آموزشی.(1387)انتشارات،وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی.

اصفهانی             استاد :دکتربختیاری                    تاریخ:98/2

برنامه ریزی استراتزیک درنظام آموزشی

فرایند برنامه ریزی آموزشی

برنامه ریزی براساس یافته های ارزیابی

برنامه ریزی مشارکتی

الگوهای برنامه ریزی آموزشی

برنامه ریزی بهبود کیفیت دردانشگاه

برنامه ریزی برای اصلاح ونوع آوری آموزشی

ریزی ,آموزشی ,اصلاح ,برنامه ,ونوآوری ,انجام ,برنامه ریزی ,برای اصلاح ,ریزی برای ,است که ,می شود ,برای اصلاح ونوآوری

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


دانلود فایلهای مختلف dustproofseal Braxtonbeqxq380 Accueil 17349686 irwhata آژانس هواپیمایی 90 پرواز پارس تز narenjitorang AbFar مطالب اینترنتی